در حال بارگذاری...

توضیحات:

dr-behzadfar-Laser-Hair-Removal.jpg

لیزر موهای زائد

تشخیص اینکه موهایی که در هر ناحیه وجود دارند زائد هستند یا نه بسیار مهم است. موهای زائد در خانمها زخیم است که در نواحی غیر معمول و یا در نواحی معمول با تراکم بالا و رویش و ضخامت زیاد است .

در خانمها موهای زائد ممکن است در کل صورت ، پشت لب و جلوی گوشها رشد کنند ولی وقتی روند غیر معمول پیدا کند و از حالت کرکی خارج شود باید درمان شود. دو علت شایع این مساله وراثت، ژنتیک و مسایل هورمونی میباشد.

دلایل دیگر مصرف داروها، مواد غذایی و … میباشد. مانند تمامی دیگر مشکلات تعیین علت برای درمان بسیار مهم بوده و اول می بایست علت ایجاد آن را بررسی نمود، بنابراین ابتدا میبایست برای شخص آزمایش هورمونی نوشته شود و بر حسب شرح حال فرد، سونوگرافی و آزمایشات لازم در ادامه درمان بررسی شود.

اگر علت مسایل هورمونی باشد لیزر موهای زائد خیلی دیرتر و کندتر جواب میدهد. در طی درمان نوعی لیزر وجود دارد که یک طیف نوری به نام IPL  است که روی ریشه ها اثر گذاشته و هم تعداد موها و هم رشد موها را کمتر میکند و فواصل شیو را به تاخیر انداخته و موها را نازک میکند. تعداد جلسات بر حسب نوع دستگاه و بیمار متفاوت است ولی بطورکلی فواصل معمولا یک ماهه برای صورت و یک تا دوماهه برای بدن به تعداد پنج تا شش ماه میباشد.

در طی درمان بایستی پاسخ دهی بیمار به روند درمان چک شود و اگر تاثیر مورد انتظار را نداشت حتما بایستی تمامی فاکتورها در نظر گرفته شود. نوع دیگر لیزر دایود با طول موج ۸۱۰ نانومتر است که بیشتر برای درمان موهای زاد بدن مناسب است.

لیزر الکساندریت با طول موج ۷۵۵ نانومتر برای پوستهای روشن تایپ یک و دو و گاها تایپ سه بسیار مناسب میباشد و برای موهای زاید صورت بکار میرود. دستگاهای زیادی برای انجام لیزر موهای زائد وجود دارد ولی موثرترین دستگاها در حال حاضر دایود و الکساندریت میباشند.

لازم به ذکر است ۲۴ ساعت قبل از انجام لیزر بایستی محل لیزر شیو شود و مراقبتهای بعد از لیزر موهای زائد شامل استفاده از ترکیبات ضد آفتاب و ترمیم کننده تا سه روز بعد از انجام است.  لازم به ذکر است هیچ نوع لیزری مادام العمر نمیباشد و بایستی یکسال یکبار و یا زمانی که احساس شد موها در فاز رشد قرار گرفته مجددا برای انجام لیزر مراجعه شود.

اگر علت مسایل هورمونی باشد لیزر خیلی دیرتر و کندتر جواب میدهد. در طی درمان نوعی لیزر وجود دارد که یک طیف نوری به نام IPL  است که روی ریشه ها اثر گذاشته و هم تعداد موها و هم رشد موها را کمتر میکند و فواصل شیو را به تاخیر انداخته و موها را نازک میکند. تعداد جلسات بر حسب نوع دستگاه و بیمار متفاوت است ولی بطورکلی فواصل معمولا یک ماهه برای صورت و یک تا دوماهه برای بدن به تعداد پنج تا شش ماه میباشد.

در طی درمان بایستی پاسخ دهی بیمار به روند درمان چک شود و اگر تاثیر مورد انتظار را نداشت حتما بایستی تمامی فاکتورها در نظر گرفته شود. نوع دیگر لیزر دایود با طول موج ۸۱۰ نانومتر است که بیشتر برای درمان موهای زائد بدن مناسب است.

دسته بندی
لیزر